1. Entra somrient.
No
dic res de nou a l'afirmar la importància del llenguatge no verbal a l'hora de
comunicar-se. Personalment, l'entrada en l'aula és un moment a què li concedisc
moltíssima importància, perquè en certa manera pots endevinar com es
desenrotllarà la sessió lectiva. En el meu cas sempre intent entrar amb un
somriure. I entre amb un somriure perquè sé que és contagiosa, perquè sempre hi
haurà algun alumne que et tornarà en algun moment este somriure. Amb este
alumne hauràs aconseguit connectar molt probablement fins el final de la
classe. No entenc l'interés de molts docents a entrar amb el semblant seriós o
projectant un cert enuig. No tinc molt clar que el semblant seriós implique
major control de l'aula i major disciplina. En el meu cas, almenys, preferisc
ensenyar des del somriure. Temps hi haurà si de cas de posar-se seriosos durant
la sessió lectiva.
2. Finalitza la classe amb
un vídeo.
Este
truc no falla mai. Ja m'he referit en altres articles a la importància de
diversificar els distints materials de què disposem. Aquells que comptem en
classes amb equips d'àudio i pantalles digitals o projectors, connexió a
internet, hem d'aprofitar-nos al màxim d'estos recursos. Posant un vídeo al
final de la sessió és una excel•lent forma de dir-los als teus alumnes que han
fet un bon treball durant la sessió, que estàs satisfet i agraït per això, i que
vols recompensar este esforç amb un tipus de material que permet la distensió i
la relaxació. És un moment per a disfrutar amb ells. Jo vos recomane que siguen
vídeos que no superen els cinc minuts i que, en la mesura que siga possible,
tinguen relació amb el currículum de la Unitat Didàctica que estigues
impartint. També cal tindre molt en compte un canal com el de Youtube, molt
popular entre els alumnes.
3. Doní o fes quelcom
inusual.
No
no t'estic demanant que faces el pallasso en classe. Per a res. Del que es
tracta és de dur a terme algunes actuacions que s'ixen del normal en una classe
lectiva. Pot ser un gest, un moviment, cantar una cançó, recitar un poema,
canviar el to de veu, caminar de randes cap a un alumne que està mig dormido.
Estes extravagàncies tenen un poder tremendament efectiu, perquè descol•loquen
a l'alumne i al mateix temps aconseguixes arrancar-li un somriure de
complicitat. Feix de la sorpresa una de les teues millors armes per a enamorar
els teus.
4. Convertix un alumne en
protagonista.
No
hi ha res que ens agrade més que sentir-nos especials. Penseu si no en els
vostres aniversaris. Crec que no hi ha millor manera de connectar amb les
persones que fent-los veure com són d'importants per a tu. Doncs bé, vos
recomane que projecteu esta idea en els vostres alumnes, que feu sentir-los
especials, que potencieu les seues qualitats i les seues virtuts. Si així ho
feu, aconseguireu establir un vincle que vos beneficiarà enormement, perquè la
resposta que tindrà eixe alumne serà de gratitud. I la gratitud és una molt
bona companya per a ensenyar i per a aprendre.
5. Crega expectatives.
Hem de ser capaços de
vendre el nostre producte. I fer-ho de la millor manera possible. En el món del
màrqueting el millor producte és aquell que millor es ven, independentment de
si és millor o pitjor. Així que nosaltres hem de vendre allò que ensenyem per
mitjà de la creació d'expectatives. La creació d'expectatives són molt útils a
l'inici d'una sessió lectiva. Una vegada entreu en l'aula, la primera cosa que
heu de fer és donar a conéixer el vostre producte, la qual cosa ensenyareu. I
fer-los veure que serà quelcom únic, especial, diferent, meravellós, increïble.
Estes expectatives seran arreplegades pels vostres alumnes i vos assegure que
la predisposició per al seu aprenentatge serà molt major.
No hay comentarios:
Publicar un comentario