domingo, 23 de abril de 2017

QUINS TRUCS PODEM UTILITZAR PER A ENAMORAR ELS NOSTRES ALUMNES?

Vaja per davant que la intenció d'este article no és fer que els nostres alumnes acaben rendits als nostres encants. Res més lluny d'això. Al que em referisc amb la paraula enamorar, és aconseguir connectar amb els alumnes, que s'alegren de veure'ns, que esperen amb il•lusió la classe que els anem a impartir, que siguen capaços de veure en nosaltres a un model, a algú pròxim. Açò per a mi és el que entenc per enamorar els alumnes i estos són alguns dels trucs que crec et poden funcionar:




1. Entra somrient.

No dic res de nou a l'afirmar la importància del llenguatge no verbal a l'hora de comunicar-se. Personalment, l'entrada en l'aula és un moment a què li concedisc moltíssima importància, perquè en certa manera pots endevinar com es desenrotllarà la sessió lectiva. En el meu cas sempre intent entrar amb un somriure. I entre amb un somriure perquè sé que és contagiosa, perquè sempre hi haurà algun alumne que et tornarà en algun moment este somriure. Amb este alumne hauràs aconseguit connectar molt probablement fins el final de la classe. No entenc l'interés de molts docents a entrar amb el semblant seriós o projectant un cert enuig. No tinc molt clar que el semblant seriós implique major control de l'aula i major disciplina. En el meu cas, almenys, preferisc ensenyar des del somriure. Temps hi haurà si de cas de posar-se seriosos durant la sessió lectiva.

2. Finalitza la classe amb un vídeo.

Este truc no falla mai. Ja m'he referit en altres articles a la importància de diversificar els distints materials de què disposem. Aquells que comptem en classes amb equips d'àudio i pantalles digitals o projectors, connexió a internet, hem d'aprofitar-nos al màxim d'estos recursos. Posant un vídeo al final de la sessió és una excel•lent forma de dir-los als teus alumnes que han fet un bon treball durant la sessió, que estàs satisfet i agraït per això, i que vols recompensar este esforç amb un tipus de material que permet la distensió i la relaxació. És un moment per a disfrutar amb ells. Jo vos recomane que siguen vídeos que no superen els cinc minuts i que, en la mesura que siga possible, tinguen relació amb el currículum de la Unitat Didàctica que estigues impartint. També cal tindre molt en compte un canal com el de Youtube, molt popular entre els alumnes.

3. Doní o fes quelcom inusual.

No no t'estic demanant que faces el pallasso en classe. Per a res. Del que es tracta és de dur a terme algunes actuacions que s'ixen del normal en una classe lectiva. Pot ser un gest, un moviment, cantar una cançó, recitar un poema, canviar el to de veu, caminar de randes cap a un alumne que està mig dormido. Estes extravagàncies tenen un poder tremendament efectiu, perquè descol•loquen a l'alumne i al mateix temps aconseguixes arrancar-li un somriure de complicitat. Feix de la sorpresa una de les teues millors armes per a enamorar els teus.

4. Convertix un alumne en protagonista.

No hi ha res que ens agrade més que sentir-nos especials. Penseu si no en els vostres aniversaris. Crec que no hi ha millor manera de connectar amb les persones que fent-los veure com són d'importants per a tu. Doncs bé, vos recomane que projecteu esta idea en els vostres alumnes, que feu sentir-los especials, que potencieu les seues qualitats i les seues virtuts. Si així ho feu, aconseguireu establir un vincle que vos beneficiarà enormement, perquè la resposta que tindrà eixe alumne serà de gratitud. I la gratitud és una molt bona companya per a ensenyar i per a aprendre.

5. Crega expectatives.

Hem de ser capaços de vendre el nostre producte. I fer-ho de la millor manera possible. En el món del màrqueting el millor producte és aquell que millor es ven, independentment de si és millor o pitjor. Així que nosaltres hem de vendre allò que ensenyem per mitjà de la creació d'expectatives. La creació d'expectatives són molt útils a l'inici d'una sessió lectiva. Una vegada entreu en l'aula, la primera cosa que heu de fer és donar a conéixer el vostre producte, la qual cosa ensenyareu. I fer-los veure que serà quelcom únic, especial, diferent, meravellós, increïble. Estes expectatives seran arreplegades pels vostres alumnes i vos assegure que la predisposició per al seu aprenentatge serà molt major.

No hay comentarios:

Publicar un comentario