Com
treballar les emocions cada dia en clase.
Per a desenrotllar una
intel·ligència emocional satisfactòria és necessari treballar les emocions cada
dia en l'aula. D'esta manera, els xiquets coneixeran i entendran els seus
sentiments i els dels seus companys i aprendran a autoregular-se quan siga
necessari.
Des que naixen, els xiquets
són tot emocions que, sens dubte, ens poden ensenyar grans lliçons als adults.
Cada un d'ells, compta amb la seua pròpia 'mochila emocional', que li farà
totalment diferent, i li farà sentir i percebre el món de distintes formes. És
clau que els mestres treballen les emocions des de l'aula perquè els xiquets
aprenguen a diferenciar les que senten ells i els altres, i també que puguen
posar paraules al que senten.
Treballar l'empatia i
l'asertividad ha de ser una realitat en l'aula amb l'objectiu de desenrotllar
una bona intel·ligència emocional, quelcom que sens dubte millorarà el
rendiment acadèmic. A més, és possible complir amb els objectius marcats al
llarg del curs i, al mateix temps, treballar les emocions.
Vols saber com poder
treballar les emocions des de classe sense deixar de costat els continguts
acadèmics? Trobar el millor MOMENT. És necessari que cada mestre o professor
siga capaç de trobar el moment adequat durant el dia per a treballar en
emocions amb els xiquets, per la qual cosa abans de començar a pensar en les
activitats, primer cal triar el moment idoni per a fer-ho. 10 minuts cada matí.
I abans de començar la 'rutina' diària, de manera que estiguen més receptius a
les emocions i al bon fer dels seus companys. 10 minuts abans de tornar a casa.
Si és possible, es pot treballar el que es va fer a primera hora del matí per a
veure si ha repercutit en la seua jornada en l'escola i també perquè puguen
reflexionar sobre ella de forma global.
Assemblea: 1 vegada per
setmana. Si per l'estil de les classes o l'organització del centre educatiu, no
és possible treballar les emocions cada dia, es pot dedicar una hora a la
setmana i fer-ho en forma d'Asamblea... Potser supose un treball extra, però
els alumnes se sentiran millor cada dia.
Sempre que siga necessari.
Una altra opció és treballar les emocions sempre que siga necessari, és a dir,
quan ocorren circumstàncies en el dia a dia que obliguen a treballar les
emocions per a aconseguir bons resultats de comunicació o d'interacció entre
iguals.
A continuació, vos mostraré
quin tipus d'activitats poden practicar per a identificar les seues emocions i aprendre
a influir sobre elles:
En la
práctica...
-és necessari buscar
activitats per a treballar la consciència corporal i comparar-les amb emocions
com sentir palometes en l'estómac, un buit en l'interior, el cap nublada... És
una forma que els xiquets entenguen com el cos i les emocions estan totalment
connectades.
-Del mateix mode, és
important que els xiquets entenguen la importància de la calma i aprenguen a
autoregular la seua conducta. D'esta manera, al modificar el seu estat físic
poden canviar l'emocional. Per a això, és possible dur a terme activitats de
relaxació, com a respiracions lentes i profundes que els permeten calmar-se i
deixar l'estrés a un costat.
-també és possible
aconseguir-ho a través del moviment: botant per a alliberar emocions i parant
per a trobar l'equilibri. Així, podran comprovar que l'acció conduïx a la
calma. L'exercici dirigit pot canviar l'estat físic dels estudiants i, per
tant, també l'estat emocional.
-una altra possible
activitat és invitar els xiquets i xiquetes a expressar les seues emocions: es
pot fer a través de colors, reconéixer les emocions pròpies o en els altres,
etcètera. Fer jocs per a expressar i anomenar les emocions fent que actuen per
a entendre-les i endevinar quins són els ajudarà a entendre les emocions
pròpies o les dels seus companys de classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario